Coronavirus (laatste update: 14-12-2020)

Vanavond maakte onze Premier Mark Rutte de nieuwe corona maatregelen bekend. Nederland gaat in lockdown tot en met 19 januari 2021. Dit betekent dat o.a. alle scholen, sportscholen en niet-essentiële winkels sluiten. Medische contactberoepen zoals fysiotherapeuten en huidtherapeuten mogen open blijven. Wel hanteert Ceulen Klinieken de RIVM voorzorgsmaatregelen en verzoeken wij aan alle patiënten om zich aan deze verscherpte voorzorgsmaatregelen te houden. Dit geldt zowel voor de dermatologische en flebologische zorg als ook voor de huidtherapeutische zorg.

Om verdere verspreiding van het Corona virus te voorkomen hanteert Ceulen Klinieken specifieke regels en voorzorgsmaatregelen:

1. Van patiënten vragen wij om bij verdenking op een besmetting met het Corona virus, de afspraak te annuleren of te verplaatsen. Klachten die hierop kunnen duiden zijn: niezen, keelpijn, loopneus, licht hoesten, of een temperatuur boven de 38 graden.
  2. Wij vragen u om zonder begeleiding naar uw afspraak te komen. Uitzondering hierop is begeleiding voor kinderen en verstandelijk/lichamelijk beperkten.
  3. Voordat u binnenkomt wordt u gescreend ziekteverschijnselen die op Corona besmetting kunnen wijzen. Dit gebeurt met behulp van een vragenlijst en op indicatie wordt uw temperatuur gemeten.
  4. Handdesinfectie direct nadat u Ceulen Klinieken betreedt, is verplicht.
  5. Het dragen van een mondkapje is verplicht, indien u géén mondkapje op heeft zullen onze medewerkers u vragen om uw mondkapje op te zetten.
  6. De wachtkamers zijn ingericht volgens de 1½ meter standaard.
  7. Er zijn geen koffie/thee faciliteiten. In de wachtkamer treft u om hygiënische redenen geen speelgoed en tijdschriften aan.
  8. Er worden minder patiënten per spreekuur gepland zodat de bezetting in de wachtkamer kan voldoen aan de 1½ meter standaard.
  9. Er worden geen handen geschud.
  10. De medewerkers van Ceulen Klinieken weten dat zij zich ziek moeten melden bij verdenking op een besmetting. Daarnaast houden wij ons aan een goede handhygiëne en dragen op indicatie persoonlijke beschermingsmiddelen.
  11. Nieuwe patiënten en bekende patiënten met een nieuwe klacht, die verwezen zijn door hun huisarts, zijn welkom voor een consult en behandeling.
  12. Daar waar het mogelijk is wordt het fysieke consult veranderd in een telefonisch consult.
  13. Operatieve ingrepen en andere behandelingen worden door de dermatologen en huidtherapeuten hervat. Alle patiënten bij wie ingrepen vanwege Corona zijn uitgesteld, zullen worden opgeroepen. U kunt komende weken van ons een telefoontje verwachten.

Ceulen Klinieken volgt de adviezen van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en de overheid op de voet en zal waar nodig het beleid direct aanpassen.

Heeft u toch nog een vraag dan kunt u telefonisch contact op te nemen via 085 - 043 24 54.

De hierboven genoemde informatie is bijgewerkt tot en met 14-12-2020. Voor de meest actuele berichtgeving over het Coronavirus verwijzen we u naar: https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19

Namens Ceulen Klinieken vragen wij begrip hiervoor.

Hartelijk dank voor uw medewerking.